איך בוחרים אוכל לכלבים?

אוכל לכלבים מהווה דבר בסיסי וחשוב מאוד עבור כל כלב. כל אדם שיש לו כלב יודע שבכדי שהכלב שלו יתפתח בצורה הטובה ביותר ועל מנת לשמור על בריאותו חשוב מאוד לבחור אוכל איכותי עבורו. על אף שכיום ניתן למצוא מגוון חנויות המציעות מזון לבעלי חיים ובפרט לכלבים, לא כדאי לבחור בכל חנות באשר היא וכן, לא כדאי לבחור בכל מזון באשר הוא. מזון עבור כלב חייב להיות של חברה מוכרת ובעלת מוניטין וזאת בכדי להבטיח כי האוכל שאתם מביאים לכלב שלכם הוא האוכל הטוב ביותר עבורו מכל הבחינות.

האם יש צורך להתאים את האוכל לסוג הכלב?

ניתן ורצוי להתאים את האוכל לכל כלב בהתאם למצבו הפיזי ובהתאם לשלבים שלו בגדילה. כך לדוגמא: גורי כלבים המצויים בשלב הראשוני בחייהם זקוקים לכמות גדולה מאוד של קלוריות ולכן, לצורך הבנייה העצמית שלהם יש לתת להם אוכל איכותי, בעל ערך קלורי משמעותי ורמת חלבון גבוהה יחסית. גם רמת השומן צריכה להיות גבוהה. את המזון לגורים ניתן לרכוש בשימורי ייחודיים הרלוונטיים עבור גורים והם צריכים לקבל את המזון שלהם 3 פעמים ביום עד גיל 6 חודשים.

כלבים אשר נחשבים בוגרים הם כלבים מגיל שנה או שנה וחצי בהתאם לגודל הפיזי שלהם. כלבים מעין אלה זקוקים למזון כלבים המכיל כמות קלוריות קטנה יותר על מנת שלא להשמין מדי מחד ומצד שני, לספק את הצרכים שלהם. לכלבים בוגרים רצוי לתת מזון פעמיים ביום.

כאשר מדובר על כלבים זקנים, לא מדובר על גיל ספציפי שבו כלב מגיע אליו. גיל זקנה אצל כלב נקבע בהתאם לגודל שלו ולגזע שלו. כלב מגזע גדול נחשב זקן מגיל 7 שנים ואילו כלב מגזע קטן יכול להיחשב לזקן רק מגיל 10 שנים ולא פעם אפילו יותר. אוכל לכלבים זקנים צריך להיות עשיר בסיבים תזונתיים דלים בשומן. האוכל צריך להיות רך ומותאם לכלבים וכן בעל ערך קלורי נמוך יותר וזאת בשל העובדה שהם מוציאים פחות קלוריות ביום.

יש להתאים את האוכל גם בהתאם לנטייה של הכלב ומבנה הגוף שלו. אם מדובר על כלב שמן או על כלב שיש לו נטייה להשמנה, חשוב מאוד להתאים לו אוכל שלא ישמין אותו יתר על המידה וזאת בכדי לשמור על בריאותו. את האוכל יש להתאים באופן ספציפי גם עבור כלבים שסובלים מאלרגיה כלשהי.

איך בוחרים אוכל לכלבים?

היכן כדאי לקנות אוכל לכלבים מסוג קנה קורסו

קנה קורסו הוא כלב אשר החל את דרכו ככלב מלחמה. הוא הסתער ללא פחד על לוחמי האויב ולא פעם נפצע ונהרג בקרבות. מדובר על כלב שנולד באיטליה לפני 2000 שנים ומאז הוא לא השתנה הרבה.  בשנות ה70 כמעט נעלם הגזע הזה אך אוהבי הגזע המדובר עשו מאמץ רב על מנת למצוא את הגזע. מדובר על כלבים גדולים וחסונים מאוד אשר קשה מאוד לפספס אותם, הם בעלי גודל מרשים ולא פעם הם יכולים להרתיע אנשים שרואים אותם. מבנה הגוף של הכלב הוא גדול ושרירי, הרגליים שלו חזקות, הראש מרובע וגדול והזנב שלהם קצר. הפרווה של הכלב קצרה וזיפית וניתן למצוא כלבים מעין אלה עם פרווה שחור, לבן ומנומר. משקל הכלב הוא 36-70 ק"ג וגובהו 62-72 ס"מ.

בבואכם לבחור אוכל לכלב מסוג קנה קורסו, כדאי מאוד לבחור אוכל שמתאים למבנה הגוף שלו, שיכיל את כמות הקלוריות הרלוונטית וכן את אחוזי החלבון המתאימים. מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור רק באוכל איכותי עבור הכלב, של חברה מוכרת הידועה כמייצרת אוכל איכותי מאוד לכלבים הכולל בו בין היתר גם ויטמינים ומינרליים שונים.