ביטוח ועד בית

יש אומנם בתים משותפים יחסית קטנים שבהם התפקיד העיקרי של ועד הבית הוא להחליט אצל איזה שכן עושים את מסיבת פורים הקרובה, אך בפועל אנחנו רואים שכמעט תמיד תפקידו של ועד הבית מורכב יותר. ברוב המקרים ועד הבית צריך לתחזק את המבנה, כך שאם יש בו תקלות, ועד הבית אחראי לתקן אותם. זה לא אומר שחברי ועד הבית צריכים להחליף בעצמם את הנורות בלובי או לצבוע את חדר המדרגות, אך מה שהם כן צריכים לעשות זה לבחור את אנשי המקצוע שיבצעו את העבודה הזאת. בנוסף, אם חלילה יהיו תקלות או עניינים משפטיים שבהם הבניין יהיה מעורב, הרי שחברי ועד הבית יהוו ישות משפטית שמוסמכת לפעול בשמם של דיירי הבניין. מעבר לכל אלה, חשוב להבין שהתפקיד העיקרי של ועד הבית הוא כמובן לשלם את כל התשלומים והחשבונות, ובנוסף, כל תחזוקת המבנה ואחזקתו היא האחריות של ועד הבית.

ביטוח ועד בית

תביעות אישיות כנגד ועד הבית

מדהים לחשוב על כך, וזה נשמע אבסורד לגמרי, אך בפועל, כבר היו הרבה מאוד מקרים שבהם אנשים בחרו לתבוע את ועד הבית בגלל תאונות כאלה ואחרות שבהן הם היו מעורבים. כך, למשל, אם אחד מהעובדים שמגיעים לבצע תיקון כלשהו בבניין, או ניקיון, נתקל באופניים שהיו מונחות בחדר המדרגות או מועד על מדרגה שבורה, יכול להחליט את מי הוא תובע. ברוב המקרים התביעה תהיה ישירות ואישית נגד ועד הבית, וכאן בדיוק הבעיה. אותם חברי ועד הבית עושים את תפקידם בהתנדבות, ובסופו של דבר הם חשופים לתביעות שיכולות להסתכם בעשרות אלפי שקלים. זה לא משנה אם אחד מהשכנים בוחר לתבוע את ועד הבית בגלל שאחרי השיפוץ הנוף מהחלונות שלו השתנה ונהרס או שמדובר על שליח שהחליק במדרגות. מה שבטוח זה שאותם חברי ועד הבית צריכים לדאוג לעצמם ולהיות בטוחים שיהיה להם איך להתמודד עם עלויות הפיצויים שהם צפויים לשלם. אתם תוהים איך עושים זאת? ביטוח ועד הבית הוא התשובה.

ביטוח עושים רק אצל הטובים ביותר

ביטוח ועד בית, כמו הרבה סוגים אחרים של ביטוחים, יכול להיות מקיף יותר או פחות. לכן אין ספק שהדבר הראשון שצריך לבדוק זה עד כמה הביטוח שרוצים לעשות צריך להיות מקיף ונרחב. בנקודה הזאת כדאי להזכיר: אנחנו לא באמת יודעים לומר מה יוליד יום ואיזה סוגים של תאונות אנשים עלולים לעבור בשטח הבניין. לכן, אם כבר עושים ביטוח ועד בית, כמובן שהוא צריך להיות כמה שיותר מקיף ורציני. שנית, אף אחד לא היה רוצה להגיע למצב שבו בדיוק ברגע האמת הוא לא מקבל מענה מחברת הביטוח שלו, או למצב שבו החברה מתנערת מהתשלום שהיא צריכה לשלם. לכן חשוב לא רק לבדוק איזה סוג של ביטוח עושים לוועד הבית, אלא גם באיזו חברה בוחרים, כי אין כאן מקום לפשרות. כדאי לדעת שכמעט תמיד כל דיירי הבניין ישלמו ביחד על הביטוחים הללו, וההיגיון ברור: היום דייר אחד ממלא את תפקיד ועד הבית ומחר דייר אחר יאייש את התפקיד הזה. לכן כולם צריכים לשאת בעלויות, מה שאומר שכל שכן בסופו של דבר ישלם סכום סביר בהחלט על הביטוח החשוב הזה.