הכנה לצו ראשון

הגיע הרגע וקיבלתם זימון לצו ראשון? מה כולל צו ראשון ומה חשוב לדעת במסגרת ההכנה? כל הפרטים בכתבה הבאה.

מהו צו ראשון?

מדובר על השלב הראשון במסגרת הליך מיון לצבא. בשלב הזה תעברו סדרה של מבחנים ומבדקים שונים כאשר המטרה היא לאפשר לצבא לאסוף עליכם נתונים. הצו הראשון מתחלק למספר חלקים:

חלק ראשון: מדובר על חלק המתבצע מהבית וכולל שאלון אישי ורפואי.

שאלון אימות נתונים

מדובר על שאלון אשר יחכה לכם באתר מתגייסים והסיסמה תשלח במעטפה של הצו הראשון. במסגרת השאלון יש למלא פרטים אישיים שלכם ושל בני המשפחה שלכם וכן מוסדות לימוד בהם למדתם והמקצועות שאתם מתכננים לגשת לבגרות. נוסף על זאת, תצטרכו לענות על שאלון פיזיולוגי.

שאלון רפואי

מדובר על שאלות המתייחסות למצב הרפואי שלכם. במסגרת המענה על השאלון תתבקשו גם להציג באתר טופס רפואי החתום על ידי רופא המשפחה וכן תוצאות בדיקות שתן ותוצאות בדיקות ראייה. בהתאם לסימון בשאלות, כך תדרשו להעלות מסמכים רפואיים .

חלק שני: כולל מבחנים פסיכוטכניים, בדיקות רפואיות וכן ראיון אישי.

השאלות והציונים אשר יתקבלו במסגרת הצו הראשון ובמיונים ירכיבו את הפרופיל האישי שלכם ויקבעו את אפשרויות השיבוץ שלכם. יצוין כי הצו הראשון הוא תהליך מיון חד פעמי ובמקרים חריגים יש אפשרות לעבור אותו פעם נוספת.
הכנה לצו ראשון

מה הגיל של צו ראשון?

קבלת צו ראשון מתרחשת בסביבות גילאי 16-17 בהתאם לתאריך העברי בו נולדתם.

מה חשוב להביא להביא בצו ראשון?

במסגרת ההכנה, חשוב ביותר להביא לצו הראשון מספר דברים:

  • תעודה מזהה.
  • טופס צו ראשון.
  • שאלון רפואי על ידי רופא משפחה.
  • תעודות: חשוב ביותר להביא תעודות על לימודים עיוניים ומקצועיים.
  • ההמלצה היא גם להביא טופס בדיקת ראייה למרכיבי משקפיים.

מה כוללת הכנה לצו ראשון?

אם בעבר רבים האמינו כי אי אפשר להתכונן לקראת צו ראשון, הרי בשנים האחרונות ניתן לראות שינויים מרכזיים אשר השפיעו על התהליך. היה זה בשנת 2005 כאשר בג"ץ פרסם את הנתונים של צו ראשון וכך פורסמו נתוני הפרופיל ונתונים אחרים. למעשה, אותם פרסומים הביאו את החשיבות של הכנה לקראת צו ראשון, זאת בשל העובדה כי בהתאם לצו הראשון נקבעים הנתונים שעל בסיסם הצבא מחליט איזה תפקיד כל  מועמד לשירות בטחון יבצע במסגרת השירות הצבאי.

המרוץ לעבר תפקיד איכותי

מדובר על מרוץ לעבר תפקיד איכותי המאפשר לצאת לפיקוד וקצונה בהמשך השירות הצבאי. מדובר על מציאות תחרותית בה כולם רוצים להיות משובצים לתפקידים משמעותיים בצבא ולכן מוצאים את עצמם מתכוננים היטב. במציאות הזאת מי שלא מוצא את עצמו מתכונן, עשוי לא להצליח. ההכנה מאפשרת לשפר את הסיכויים לקבלת התפקידים הטובים ביותר בצבא.

מכאן, בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט מכוני הכנה לצו ראשון וגם שאלונים לדוגמא אשר ניתן לעשות בהם שימוש במטרה להתכונן לצו הראשון בצורה טובה יותר וכך להעלות את הסיכויים להיות משובצים לתפקיד איכותי יותר במסגרת השירות הצבאי.