מהו תהליך טיפול שיניים בהרדמה כללית

באופן כללי, GA הוא הסוג הנפוץ ביותר של טיפול שיניים בהרדמה כללית עבור פרוצדורות אוראליות. למרות שרוב הליכי השיניים יכולים להתבצע בהרדמה מקומית, ישנם הליכים מסוימים הדורשים GA. לדוגמה, עקירות מבוצעות במסגרת GA, אם השן קשה לעקור. סוגים אחרים של ניתוחי פה דורשים שימוש ב-GA גם כן, כגון עקירות שיני בינה. אבל היתרונות של GA עולים בהרבה על החסרונות.

כל המידע על טיפול שיניים בהרדמה כללית

בדרך כלל, הליך שיניים בהרדמה כללית כרוך בהרדמה. חומר הרדמה מקומי, ניתן למרוח על רקמות החניכיים או להזריק לחלק מהפה. בעוד שחומרי הרדמה מקומיים יכולים להיות יעילים עבור פרוצדורות קטנות יותר, הרדמה כללית היא אפשרות טובה יותר עבור פרוצדורות מורכבות וממושכות יותר. ההרגעה יכולה לעזור לך להירגע, וצוות רופא השיניים יעקוב אחר הסימנים החיוניים שלך לאורך ההליך.

ניתן לתת הרדמה כללית לחולים מאותה סיבה שבה משתמשים בהרדמה מקומית כדי לגרום למטופל להיות מחוסר הכרה. הרדמה מסוג זה היא הסוג הבטוח והיעיל ביותר של הרדמה עבור טיפולי שיניים פולשניים. עם זאת, צורת הרדמה זו משמשת לעתים רחוקות. רופא השיניים שלך ידון איתך באפשרויות שלך ויודיע לך אם אתה זכאי או לא.

איך זה עובד  התהליך טיפול שיניים בהרדמה כללית

לפני כל הליך שיניים, הרופא המרדים יבצע בדיקה גופנית ויסביר את הסיכונים והיתרונות של כל הליך. כמו כן, הרופא המרדים יעמוד לרשותך כדי לענות על כל שאלה. לאחר ביצוע ההרדמה, רופא השיניים שלך יתחיל בהליך. בהשפעת הרדמה כללית ניתן לבצע עקירות ואפילו מקרים של השתלת קשת מלאה.

הרופא המרדים יבדוק את בריאותך וישאל אותך על חששותיך לפני ההליך. במהלך ההליך, ניתנת הרדמה כללית. הרופא המרדים ישאיר אותך מחוסר הכרה במשך ההליך. הוא יעקוב אחר הנשימה, לחץ הדם ודפיקות הלב שלך. לאחר מתן ההרדמה יתחיל רופא השיניים בטיפול.

אם יש לך חרדה דנטלית קשה

ייתכן שתרצה לבחור באפשרות פחות פולשנית. רפואת שיניים הרגעה היא דרך בטוחה להירגע בזמן הליך שיניים. במהלך ההרגעה, אתה תרגיש רגוע לחלוטין אך לא ישן לחלוטין. הרגעה ברמה נמוכה היא הטובה ביותר עבור אנשים שאין להם פחד מכאב, בעוד שרמה מתונה תעזור להם להתמקד בהליך.

הרדמה דנטלית טיפוסית נמשכת בין שעתיים לחמש שעות. זה יתפוגג לאחר ההליך. רופא השיניים יכול לתת סם הרגעה עמוק יותר באמצעות כדורים, גזים או תוך ורידי. בהתאם לסוג ההרדמה, ההשפעות של כדור הרגעה עמוק ישתנו. אם מטופל משתמש במסכת גז, ההשפעות יחלפו תוך כשעה. במהלך תקופה זו, המטופל יהיה כנראה מבולבל למשך מספר שעות.
מהו תהליך טיפול שיניים בהרדמה כללית

הרדמה כללית היא שיטת הרגעה רבת עוצמה עבור טיפולי שיניים

למרות שיש לזה יתרונות רבים, זה לא פותר את כל בעיות החרדה הדנטלית. כתוצאה מכך, ייתכן שיהיה צורך בחולה עם חרדה קשה. סוג זה של הרדמה יגרום להם לישון, והם לא יהיו בהכרה במהלך כל ההליך. אם המטופל סובל מחרדה דנטלית, סוג זה של הרדמה אינו הבחירה הטובה ביותר עבורו.

הרדמה כללית תרדים את המטופל ולא תהיה בהכרה במהלך כל ההליך. בנוסף לחומר ההרדמה, רופא השיניים ייתן גם כדור הרגעה לפני ההליך. בעוד שהרדמה כללית משמשת בדרך כלל להליכי שיניים ארוכים יותר, היא לא תמיד נחוצה בהליכים דנטליים קלים. הרופא המרדים יקבע את דרך הפעולה הטובה ביותר בהתאם למצב המטופל.