שינויים בדרכי המסחר עקב מגפת הקורונה 

מגפת הקורונה 

סגירת המסחר עקב מגפת הקורונה יצרה צורך בהתעשתות מהירה ומציאה של דרכים חלופיות לשיווק ולמכירות. סגירת החנויות הקמעונאיות עצר לחלוטין את קצב ההכנסות של העסקים והדבר יצר בעיה חמורה מאד בתזרים המזומנים של כל העסקים. זו הסיבה שעקב הסיטואציה המוזרה והקשה, כל המשאבים נותבו לטובת המכירה דרך אתרי האינטרנט כיוון שזה היה האפיק היחידי שיצר הכנסות. הצורך במכירות הפך לאקוטי כיוון שלכל עסק יש התחייבויות שנקבעו מראש, אי אפשר לעצור את רצף התשלומים לספקים ששולמו מראש ולהתחייבויות נוספות של העסק, אף אחד לא צפה שמגפה תפרוץ ותשתק את ישראל ואת העולם כולו. 

לאור זאת אנשי העסקים בחנו את יעילותם של אתרי האינטרנט שלהם. יש כאלו שהבינו שעליהם לשפר את האתר ויש אחרים שהבינו שהשיטה הנכונה היא להקים חנות אינטרנטית שיהיה בה מגוון גדול של מוצרים והלקוחות יוכלו להזמין את החפצים הנחוצים להם באמצעות משלוח. כך הפך המסחר המקוון להיות ערוץ ההכנסות היחידי של העסקים עקב מגפת הקורונה. 

הקמה של חנות אינטרנטית 

בהתאם לתחום העיסוק כמו לדוגמה ביגוד, מאפיינים את הצורך בקטגוריות השונות. המטרה היא לאפשר ללקוח הפוטנציאלי גלישה קלה ונוחה כך שהמעבר מקטגוריה לקטגוריה יהיה מהיר. את המוצרים מסווגים על פי רצף הגיוני כדי שהלקוח לא יצטרך להקדיש זמן רב לחיפוש מוצר ספציפי אלא שיהיה לו ברור לאיזה סוג מוצרים הוא שייך.  

היצע נרחב של פריטים למכירה 

מגפת הקורונה יצרה אופציה לקמעונאים להציע ללקוחות מבחר גדול מאד של סחורות. בשלב הראשון הם הציעו את הקולקציה החדשה, פריטים שיוצרו לא מזמן או הגיעו מחו"ל. בשלב השני הם החלו להציע גם עודפים שיש להם במחסנים, קולקציות משנים קודמות שתפסו להם המון שטח אחסון ולקוחות רבים העדיפו לרכוש דרך החנות האינטרנטית כמות גדולה של פריטים שהם במחירים אטרקטיביים, כמו לדוגמה כמה חולצות ליום יום עבור הילדים הקטנים. 

שינויים בדרכי המסחר עקב מגפת הקורונה 

קולקציה חדשה בעיצוב עכשווי 

במהלך מגפת הקורונה הגיעו למחסנים של רוב החברות גם סחורות מהקולקציה החדשה שהוזמנה כמה חודשים לפני פרוץ המגפה. לכן העובדים הוסיפו ללקוחות גם את האופציה של רכישת הקולקציה הזו שהיא בקווים עיצוביים חדשים. 

האפשרויות החדשות הללו מצאו חן בעיני לקוחות רבים ולשמחתם של בעלי העסקים למרות מגפת הקורונה קצב ההזמנות היה מצוין והם הצליחו למכור כמויות גדולות מאד של מוצרים בכל הקטגוריות. 

לצורך כך הם הקימו מערך לוגיסטי שיאפשר להם להעביר את הארגזים באופן יעיל לכל רחבי הארץ. בדרך זו הם הצליחו ליצור הכנסות לחברה שאומנם אינן מקבילות להכנסות הרבות כשיש סניפים רבים ופעילים, אך בהתחשב בעובדות ובמציאות, ההכנסות היו גבוהות והן עלו מחודש לחודש. 

התנהלות זו סייעה מאד לתזרים המזומנים של העסקים ורבים מהם הצליחו בזכות החנות האינטרנטית לצוף מעל המים ולא לשקוע כלכלית.