סוגי טיפולי שיניים

על מנת למנוע עששת ונזקים עתידיים, ישנם מספר סוגים של טיפולי שיניים שתוכלו לקבל. אולי אתה שוקל לקבל ציפוי, כתרים, טיפולי שורש או הדבקת שיניים. במאמר זה תלמדו עוד על טיפולי שיניים אלו והיתרונות שלהם. בנוסף, נסקור כיצד לשמור על בריאות הפה עם מגוון תרופות ביתיות. המשך לקרוא לקבלת עצות מועילות לגבי סוג טיפול שיניים המתאים לך.

ציפוי שיניים

אם אתה רוצה חיוך יפה מבלי שתצטרך לבצע שינויים משמעותיים בשיניים שלך, ציפוי יכול להיות אופציה טובה. במהלך התהליך יסיר רופא השיניים חצי מילימטר של אמייל שיניים, שהוא בערך בעובי של ציפוי. פני השן יורדמו בעזרת הרדמה מקומית. לאחר שהשן הורדמה, רופא השיניים יצור תבנית של השן וישלח אותה למעבדת השיניים לבנייה. תהליך זה אורך כשבועיים עבור ציפוי חרסינה, בעוד שניתן להשלים פורניר מרוכב בביקור אחד בלבד.

בעוד שפורנירים יכולים להיות בחירה טובה לתיקון קוסמטי מהיר, חשוב לציין שהם יכולים להישבר או להיסדק אם אתה נוגס חזק מדי או לועס חפץ קשה. אם אתה מודאג מסיכון זה, עליך לדון בהליך עם רופא השיניים שלך כדי שהוא או היא יוכלו להמליץ ​​על האפשרות הטובה ביותר עבורך. בנוסף לבדיקת השיניים שלך, רופא השיניים יכול גם לקבוע אם אתה מועמד לציפוי.

כתרים

כתר הוא טיפול שיניים המכסה את החלק הפגוע של השן. כתרים נעשים במשרד רופא השיניים בטכנולוגיה מתקדמת. בתהליך המסורתי, רופא השיניים מעצב את השן ומסיר כל עששת לפני הנחת כתר עליה. לאחר מכן, מתבצעת סריקה דיגיטלית של השן בתוך הפה. עיצוב תלת מימדי של השן נוצר בעזרת תוכנת מחשב ונשלח למעבדה בה מכונה תחצב את צורת הכתר מקרמיקה.

ישנם מספר סוגים של כתרים זמינים בשילוב השתלת שיניים. כל כתרי השרף עשויים מחומר שרף מרוכב התואם את צבע השיניים שלך. שלושה זני שרף נפוצים הם דו תחמוצת הסיליקון, Polymethyl Methacrylate ופולימר אקרילי. אלו הם הסוגים הנפוצים ביותר של כתרי שרף. בעוד שרוב האנשים בוחרים לעשות את הכתרים האלה מכל שרף, יש אנשים שחווים אלרגיות לסוגים מסוימים של מתכת. זו הסיבה שאנשים רבים בוחרים בכתרי פורצלן או זירקוניום.

טיפול שורש

ישנן מספר סיבות שונות מדוע אנשים זקוקים לטיפולי שורש. חלל עמוק בשן או שן סדוקה יכולים לאפשר לחיידקים להגיע לרקמת העיסה שבתוכה. זה יכול להוביל לזיהום, שיניים עקומות או אובדן של השן. מטרת טיפול השורש היא לשמר את מבנה השן, וכן להקל על הכאב. תהליך ניתוח טיפול שורש יכול להימשך בין פגישה אחת לשלושה.

סוג אחד של הליך טיפול שורש כולל הסרת קצה שורש השן, המכונה כריתת שורש השן. לאחר מכן ממלאים את השן בחומר הנקרא שרף מרוכב והשן נאטמת. המטופל בדרך כלל מסוגל לחזור לפעילות רגילה באותו היום. טיפולי שורש יכולים להתבצע גם בילדים באמצעות כריתת חזה ופולפקטומיה. ילדים בדרך כלל דורשים פחות מביקור אחד אצל רופא השיניים לצורך טיפול שורש.

הדבקת שיניים

הדבקת שיניים היא הליך שבו מורחים שרף מרוכב על השיניים שלך. צבע השיניים החדשות שלך חייב להתאים לשיניים הנוכחיות שלך, ורופא השיניים שלך יכול להשתמש בטבלת גוונים כדי לקבוע זאת. עליך להימנע מלעיסת מזון עם קצוות קשים או מנשיכה בקדמת השיניים שלך אם אתה רוצה שהשיניים החדשות שלך ייראו במיטבן. בנוסף, כדאי להגביל את כמות מוצרי ההכתמה שבהם אתם משתמשים, ולהימנע מאלכוהול.

ההליך אינו כואב, מהיר ויכול להימשך מספר שנים. זה לא דורש הרדמה, ואין זמן השבתה. עם זאת, עדיין חשוב להקפיד על ביקורי שיניים קבועים. רופא השיניים יכול לתקן קשר פגום במידת הצורך. כדי שהשן החדשה שלך תיראה במיטבה, הימנע מלעיסת מזון קשה, עישון או קרח. חשוב גם לתזמן ניקוי קבוע ולבקר אצל רופא השיניים אם חומר ההדבקה מתחיל להישבר או להישבר.
טיפולי שיניים

עיצוב שיניים מחדש

ישנם מספר סוגים של טיפולי שיניים לעיצוב שיניים מחדש, וזה שתבחר יהיה תלוי במטרות הקוסמטיות שתרצו להשיג. עיצוב מחדש של שיניים הוא אפשרות מצוינת אם יש לך שבבים או שיניים לא מיושרות. הדבקה היא הליך נפוץ הכולל מריחת שרף דמוי שפכטל על השן. לאחר מכן הוא מתקשה למבנה חזק ועמיד. ניתן לצבוע את השרף כך שיתאים לצבע השיניים הטבעיות שלך או לשפר את המראה שלהן. התהליך יכלול קהה של חלק קטן מהפה שלך לפני ההליך.

לפני שעוברים עיצוב שיניים מחדש, תחילה עליך להיות בעל שיניים בריאות וחזקות. השיניים חייבות להיות בריאות מספיק כדי שההליך הזה יעבוד, ולכן זה לא מומלץ לאנשים עם עיסת דלקת או שיניים רקובות. בניגוד להליכים דנטליים אחרים, עיצוב שיניים מחדש אינו דורש תקופת ריפוי ממושכת. ניתן לסיים את הטיפול בפגישה אחת, והעלויות משתנות.

הלבנת שיניים

הלבנת שיניים היא הליך נפוץ לטיפול בשינוי צבע הנגרם על ידי גורמים שונים, כולל סוגים מסוימים של חיידקים וכתמים, כמו גם אבנית ואבנית. זה יכול להיגרם גם על ידי כמה אנטיביוטיקה, כמו גם על ידי סדקים זעירים או רווחים בשיניים. הלבנת שיניים מתבצעת על ידי רופא שיניים, בהליך של כיסא. כדי להבטיח תוצאות מיטביות, עליך לבחור מוצר עם חותמת קבלה של ADA.

לפני ביצוע הלבנת שיניים יש צורך בבדיקה מקיפה בעל פה. הרופא יבדוק את מצב השיניים שלך ויעריך אם אתה מועמד טוב להליך. כדי להתחיל את תהליך ההלבנה, הרופא ינקה את השיניים שלך ביסודיות עם מכשיר קנה מידה קולי, מכשירי ידיים ומשחת פרופי. תכשיר זה יבטיח את היעילות המרבית של תמיסת ההלבנה. כדי להפוך את ההליך ליעיל יותר, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ ​​​​על טיפול הלבנה המתאים יותר למצבך.