תקלות בדודי שמש שכדאי להכיר ולדעת איך לפתור

דוד השמש הוא אחד מהמכשירים הכי חשובים בבית שלכם כי הוא מחמם עבורכם את המים למקלחת, דבר שחשוב לרוב האנשים שלא מעוניינים להתקלח במים קרים כמובן. מדובר במערכת דיי אמינה שנשארת תקינה במשך זמן רב במידה ומטפלים בה כראוי.

אך כמו כל מערכת גם במערכת זו יש תקלות. בכתבה הבאה נדבר על תקלות בדודי שמש שכדאי להכיר ויותר חשוב, כדאי לדעת איך לפתור.

 

חימום איטי של המים בדוד השמש

אחת התקלות שאנשים רבים מתלוננים עליה היא חימום איטי של המים באמצעות דוד השמש. כשתקלה זו מתרחשת, אנשים רבים מזמינים טכנאי דודים, אך לא בטוח שטכנאי הדודים אכן יפתור את התקלה, כי למעשה, לעיתים מדובר בתקלה שאתם יכולים ברוב המקרים לתקן בעצמכם.

חימום איטי של המים בדוד השמש מתרחש לרוב כאשר הקולטנים מלוכלכים. במצב כזה הקולטנים קולטים מעט אנרגיית שמש ולכן מחממים את המים לאט יותר.

מה שמומלץ לעשות הוא לעלות לגג הבית שלכם ולנקות את זכוכית הקולטנים בעזרת מטלית וסבון כלים. במידה והתקלה ממשיכה, כנראה שהבעיה היא אחרת ואז באמת מומלץ להזמין טכנאי דודים.

 

מים חמים שנגמרים מהר

אחת התופעות הידועות והמוכרות בבניינים משותפים היא מים חמים שנגמרים מהר ורבות הפעמים שתשמעו את המשפט: נגמרו לי המים כי השכן השתמש לי בהם. אז חשוב לדעת שיש בנושא זה מן האמת.

בבניינים משותפים אין מספיק מקום כדי להציב לכל דייר דוד שמש פרטי, במקום זאת, כל דיירי הבניין משתמשים במערכת דודים משותפת. למערכת זו צינורות משותפים המחוברים לדודים קטנים עבור כל דירה וכאשר המים בצינורות חמים הם הולכים לכל דיירי הבניין יחד. כך למעשה המים החמים נגמרים בדוד השמש מהר.

מי שרוצה כיום לשמור על המים החמים שלו בדוד שמש בבניין משותף, יהיה עליו להשתמש בעזרים חיצוניים שיוצרים הפרדה בין הדוד הקטן לצינורות המשותפים. על פתרון מהפכני לבעיה זו ומידע נוסף על תקלות בדודי שמש תוכלו לקרוא באתר הבא: https://pakahom.com/heater-does-not-heat/solar-heater/

 

המים בדוד השמש שלכם לא מתחממים

אם המים שלכם בדוד השמש לא מתחממים בכלל, יכול להיות שגוף החימום של הדוד נשרף. גוף חימום שנשרף זו תקלה שמתרחשת כאשר יש על גוף החימום כמות גדולה של אבנית שמצטברת עם השנים.

במצבים שבהם יש אבנית מרובה על גוף החימום, הוא עובד קשה יותר כדי לחמם את המים עד שלבסוף נשרף. כדי למנוע זאת מומלץ לנקות את האבנית בכל חלקי הדוד פעם בשנה ובכך למנוע תקלות מסוג זה. ניקוי האבנית יכול להיעשות באמצעות בעל מקצוע או באופן עצמאי. 

לסיכום, תקלות בדודי שמש הן דבר מוכר, אך אם זיהיתם את התקלה, יכול להיות שתוכלו לפתור אותה בעצמכם וכך תחסכו את העלות של ביקור טכנאי לשווא.