מהו ריתוך מקצועי? ואיך משתמשים בו בתעשייה

ריתוך הוא קודם כל שיטה באמצעותה ניתן לחבר בןי שני סוגי םשל מתכת כדי להגיע לכדי היווצרות של חלק אחד משני חלקים נפרדים. ריתוך זו טכניקה שבאמצעותה מחממים את השטח שבין שני החלקים ועל ידי שימוש בחומר ממלא או על ידי עיבוד של החומר הקיים מאפשרים לשני החלקים הללו להתחבר מחדש 

בעולם הביתי ריתוך משמש בדרך כלל ליצירה של מיני רהיטים שונים, אבל בעולם המקצועי, רתכות משמשת אותנו כמעט בכל ענפי התעשייה השונים. רתכות רלוונטית עבור בתי עסק שעובדים בתחום הרכב, תעופה אווירית, ימאות, יצור כלים עבור תעשיית לואו טק וכמובן, ייצור מכשירים לעולמות ההייטק. 

ריתוך מקצועי הוא האופן בו אנחנו מתאימים את עבודת הרתכות, את הטכניקות השונות בתוך העולם הזה על פי הצרכים של היצרן בהתאם לסוג החומר. אם במהלך ייצור המוני ואם בחדרי חדרים, בעת יצור השבבים והחלקים השונים שמביאים לכדי יצירה של הדמו, התבנית שממנה מתחילים להניע את הפרויקט קדימה. 

טכניקות של ריתוך מקצועי מחולקות לשלושה סוגים עיקריים

  • SMAW: שיטת ריתוך מורכבת שבמהלכה משתחרר גז םחמן דו חמצני שמונע התחמצנות של החומר והיווצרות של חלודה. החומר שמצפה את שני החלקים השונים מותך גם הוא ומעבה את החומר, לאחר התקררות, בעזרת פטיש מיוחד, שוברים את החומר ומתוכו נוצר לנו הפריט שלשמו ביצענו את הפעולה הזו. 
  • MIG:  ריתוך עם אלקטורדת מתכת שהיא הופכת לחומר המילוי שנוצק אל בין החלקים של המתכת על ידי הרתכת. ריתוך מהסוג הזה מתאים בעיקר למתכות מסוג אלומיניום, נחושת, פלדה מסוגסגת ועוד. גם בשיטה הזו משתחרר חומר שמונע חימצון מה שהופך את השיטה לפופולארית במיוחד. 
  • TIG:  ריתוך בחום נמוך יותר, בשיטה דומה לזו של ה- MIG. החום הנמוך מאפשר עבודה עם מתכות שלא יכולות לתת את המענה השלם במידות חום גבוהות יותר. בין המתכות שאיתן עובדים בשיטה הזו תמצאו את המתכות: נירוסטה, אלומיניום וכן הלאה.

    יתוך מקצועי מחולקות לשלושה סוגים עיקריים

מדוע חשוב לבחור אנשי מקצוע איכותיים לביצוע העבודה

פיתוח של מוצר הוא לא תהליך פשוט. מדובר על תהליך שלא רק דורש מחשבה יצירתית על הפריט שיכול לקדם את האנושות עוד כמה צעדים קדימה. במידה רבה העבודה כוללת גם אבחנה בין סוגים שונים של חומר ויצירה של מערכת שתאפשר ביצוע מעולה כדי לשמש בתור דוגמא לייצור ההמוני שיבוא אחר כך. 

לא תמיד כל יצרן צריך להבין בכל דבר והרבה פעמים הכוונה מקצועית כמו גם ביצוע בעל גימור מעולה, יבטיח לכם כי תצאו עם המוצר הטוב ביותר שהייתם יכולים לצאת איתו בדרך אל יצירה חדשה. 

אצלנו תמצאו בין היתר את המכשירים הטובים ביותר בשוק שמאפשרים לנו בכל פעם מחדש ליצור יש מאין ביחד עם אנשים מבריקים שמעוררים בנו לא מעט השראה. 

הסדנא של חיים יעקובוביץ נותנת שירותים למגוון ענפים בתעשייה מתוך נאמנות, מקצוענות ושימוש בחומרים הטובים ביותר בלבד.